Παρασκευή 14 Αυγούστου 2020

καλοκαίρι λίγο από χωριό





Και να που οι διακοπές φτάνουν στο τέλος τους..

Λίγες ήταν, μα προσπαθήσαμε να τις κάνουμε σημαντικές.
Ήταν πριν από καμιά 10αριά μέρες, που φορτώσαμε τίγκα το αυτοκίνητο, αποχαιρετήσαμε προσωρινά την πόλη, οδηγήσαμε 840χλμ, διασχίζοντας την περισσότερη Ελλάδα, και ήρθαμε στο χωριό του μπαμπά μου, εκεί όπου τα σύνορα με την γείτονα-φασαριόζα χώρα απέχουν μόλις 5 λεπτά με αυτοκίνητο.
Το σπίτι, ερημοκλεισμένο τον υπόλοιπο χρόνο, μας περίμενε εκεί, ολόρθο και μοναχό του.
Γέμισε ο τόπος με το φτάσαμε εμείς.

Και οι μέρες κυλούσαν ήρεμα, νωχελικά, είτε με μερεμετοδουλειές που χρειάζονταν στο σπίτι, είτε με εξορμήσεις για μπάνιο και βόλτες.
Και τώρα μου μοιάζει πως πέρασαν γρήγορα, μια και πλησιάζει να φύγουμε πίσω ξανά.


Βραδάκι, περασμένη η ώρα, έξω στην άπλετη αυλή του οικοπέδου, με μια δροσούλα που σε κάνει να ξεχνάς τον μεσημεριανό καύσωνα..
Ησυχία; όχι, δεν είναι.. 
Τα διάφορα τριζόνια και κουκουβάγιες, νυχτόβια πλάσματα, σου κάνουν παρέα καθώς απολαμβάνεις την γλυκιά βραδιά.
Εδώ, όλα μοιάζουν μακρινά. Covid, κρούσματα, ωράρια, πολιτικές εντάσεις, δουλειά, άγχος, δεν έχουν καμία θέση εδώ.


Απολογισμός..
Βάψαμε το καινούριο παντζούρι που αλλάξαμε στον βορινό τοίχο (το προηγούμενο είχε πια διαλύσει από το σαράκι), ασβεστώσαμε, στοκάραμε και βάψαμε την κεντρική πόρτα.
Τα αγόρια κυρίως (το δικό μου έτερον ήμισυ, και της αδερφής μου) επιστράτευσαν όλα τους τα εργαλεία και την τέχνη για να κάνουν αριστοτεχνική δουλειά!
Και στα διαλείμματα, καφέ στο βεραντάκι. 
Με διάφορους περαστικούς να χαιρετούν στο πέρασμά τους, κι άλλους να κάνουν μια γρήγορη στάση για ένα κέρασμα.
Τα πιτσιρίκια πήγαν και στο μαντρί της ξαδέρφης να βοηθήσουν με τα πρόβατα. Πρωινό (μα πολύ πρωινό!) εγερτήριο και βουρ! Να ξεφύγουν από την ευκολία της πόλης και να μάθουν την προέλευση αγαθών, ιδίας πείρας. 
σ.σ. Λάτρεψαν την επιστροφή στο σπίτι, στην ανοιχτή καρότσα του ημιφορτηγού της ξαδέρφης! Από όπου περνούσαν, χαιρετούσαν όλο το κόσμο με περίσσια περηφάνια, ωσάν την βασίλισσα της Αγγλίας!!..)



Μα το αγαπημένο μου ήταν πάντα τα πρωινά, ή το απομεσήμερο.
Σε εκείνη την ησυχία, που δεν ακούγεται παρά το θρόισμα των δέντρων από τον Αυγουστιάτικο, ζεστό αέρα που φυσάει κάθε τόσο.
Πού και πού, κάποιο κακάρισμα από τις γειτονικές κοτούλες, ή το πελεκητό ράμφισμα των λελεκιών από τον στύλο της ΔΕΗ στην γωνία του οικοπέδου..
Ολόγυρα, ασβεστωμένα σπίτια με κεραμιδένιες, πυραμιδάτες οροφές και χαμηλούς αυλόγυρους με μπαχτσέδες.
Ο ήλιος, Αυγουστιάτικος, αντανακλά ακόμα πιο άσπρο το ασβέστωμα των σπιτιών.
Μου μοιάζουν ταπεινά, σαν να αποκοιμιούνται στην γαλήνη της επαρχίας, μα άμεμπτοι φρουροί, ανεπηρέαστα στο πέρασμα των χρόνων..
Κάποια, λίγο πιο γερασμένα από άλλα.
Και το κάθε ένα, με τις ιστορίες του, εκείνες που χάνονται πίσω στον χρόνο και θυμούνται οι πιο γέροντες..
Τις ψιθυρίζουν στα θροΐσματα των φύλλων, στους καρπερούς μπαχτσέδες, στις χορταριασμένες πέτρες των παλιών, παράπλευρων αποθηκών..

Ας είναι.. 
Χρωστάω. Χρωστάω για την επόμενη φορά που θα έρθουμε στο χωριό.
Αποφασίσαμε στον ένα τοίχο του σπιτιού, να γράψουμε την δική μας ιστορία. 
Σχεδιάζοντας το γενεαλογικό μας δέντρο, θα αποτυπώσουμε τα ονόματα όσων περισσότερων γενιών μπορούμε.
Και θα πλέξουμε τις ιστορίες τους -εκεί κι αυτές, ακουμπισμένες στα κλαδιά του Δέντρου μας --ταξιδεύοντας σαν τις κλωστές στον χρόνο..




Η ώρα πέρασε και το αεράκι παραδρόσισε.
Χαζεύω τα αστέρια που μου μοιάζουν τρίγωνο. Τα ψάχνω εκεί που κοιτούσα νωρίτερα, μα μετακινήθηκαν στον ουράνιο θόλο.
Πέρασε η ώρα..
Αύριο μια καινούρια μέρα ξεκινά -ακόμα λίγες διακοπές...





12 σχόλια:

  1. Θα δεις τον χειμώνα Σμαραγδούλα μου, πώς αυτές οι καλοκαιρινές αναμνήσεις θα ζεσταίνουν τις καρδιές σας στα μεγάλα κρύα και στα ζόρια που θα αναγκαστεί να ζήσει η ανθρωπότητα...
    Καλές προετοιμασίες και στα πιτσικόκια με πολλά ΑΦιλάκια καρδιάς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Άιναφετς!
      Αυτός είναι και ο ρόλος των διακοπών άλλωστε.. Να γεμίζουν ξανά τις μπαταρίες για τον επερχόμενο χειμώνα..
      Το 'άγνωστο' που μας περιμένει όμως.. αυτό να δούμε πώς θα είναι..

      Χρόνια Πολλά!!

      Διαγραφή
  2. Σμαράγδα μου, διάβασα φωναχτά και δυνατά το ημερολόγιό σου να το μοιραστώ με τη γυναίκα μου τη Σοφία! Ο λόγος απλός. Λατρεύει ακριβώς αυτά που περιγράφεις. Και μείναμε και οι δύο να αναπολούμε τις στιγμές σας, να τις μοιραζόμαστε.
    Βάλε βρε καλή μου καμία φωτογραφία έτσι γενικού περιεχομένου να έχουμε να λέμε ότι ...ήρθαμε και εμείς εκεί επίσκεψη στην ανοιχτή καρότσα του φορτηγού.
    Θέλω να πω με όλη μου την ευχή, να βαστάξετε αυτό το σπιτικό Σμαράγδα μου. Να το δυναμώσετε και να αποτελέσει το δικό σας οικογενειακό κάστρο εκεί πέρα μακριά. Είναι τόσο μεγάλη αυτή του η σημασία.
    Να ευχηθώ καλή συνέχεια στις διακοπές σας καλή μου φίλη.
    Με όλη μου την αγάπη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ωωωω...πόσο με τιμούν τα λόγια σου Γιάννη μου!!
      Τρέφω μεγάλο σεβασμό για σένα φυσικά, αλλά και για την γραφή σου και τα ταλέντα σου, οπότε εκτιμώ ακόμα περισσότερο τα σχόλιά σου..
      Χαίρομαι που 'είδατε' όσα ζήσαμε, έστω κι έτσι..
      Και σου υπόσχομαι μερικές φωτογραφίες με μαιλ, με το που θα γυρίσουμε, να μυρίσετε κι εσείς λίγο χωριό! :))

      Χρόνια Πολλά και καλό σου βράδυ!!

      Διαγραφή
  3. Χρόνια Πολλά Σμαραγδούλα μου!
    Χρόνια πολλά πατρίδα!
    Να ξέρεις μ’ ένα σφίξιμο στην καρδιά διάβασα την ανάρτησή σου που στην συνέχεια έγινε γαλήνεμα σαν να βρέθηκα κι εγώ εκεί στο πατρικό μου.
    Δεν σου φάνηκε πως χαμογέλασε το σπίτι με την παρουσία σας! Η φύση, η χαρά των παιδιών, η αίσθηση της γαλήνης, οι αναμνήσεις, το απάγκιο της ψυχής μας, όλα αυτά που διαμορφώνουν τον τόπο μας, τις επιλογές μας που θα κληροδοτήσουμε με τη σειρά μας στις επόμενες γενιές. Δεν σε προσδιορίζει ο τόπος Σμαραγδούλα μου, εσύ τον κουβαλάς μέσα σου, τον ορίζεις μέσα απ’ τα ταξίδια του νου και της ψυχής σε μονοπάτια που έζησες, ξαναγράφοντας τώρα τη δική σου ιστορία, χτίζοντας καινούργιες αναμνήσεις παρακαταθήκη για τους λεβέντες σου.
    Χαίρομαι με τη χαρά σας, αλήθεια και χαίρομαι με τα παιδιά που ανοίγουν νέους δρόμους.
    Να είστε καλά!
    Καλή επιστροφή
    Η Παναγία μαζί σας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Αννίκα μου!
      Χαίρομαι που σου ξύπνησα ευχάριστες θύμισες από το πατρικό σου:)

      Και ναι. Όλα όσα λες, είναι ακριβώς το πώς νιώθω για το χωριό μας.
      Δεν είναι μόνο ο τόπος. Είναι όλα μαζί.
      Είναι οι άνθρωποι, η γαλήνη, οι αναμνήσεις (οι παλιές μου και οι νέες μας..), είναι.. είναι.. μέρος του μπαμπά μου -που 'έφυγε'...είναι και τόσα άλλα...
      Και χαίρομαι πολύ όταν και τα παιδιά μου αποζητούν αυτόν τον προορισμό -κι ας τα βρίσκουν σκούρα εκεί με τις ανέσεις-επιπέδου-survivor και όλα εκείνα τα εντομοκαιοχιμονο-πλάσματα της φύσης που δεν υπάρχουν στις πόλεις --Αλλωστε, εμείς εισβάλλουμε στον κόσμο τους..

      Να είσαι πάντα καλά!
      Καλό σου βράδυ :)

      Διαγραφή
  4. Πόσο ζήλεψα το...χωριό Σμαραγδούλα μου όταν δεν έχεις δικές σου ρίζες ναι τότε ζηλεύεις, με την καλή έννοια βέβαια...έστω και αν αυτό χρειάζεται πολύ δουλειά όπως κάνατε εσείς όμως είναι τόσο όμορφο να μαθαίνουν και τα πιτσιρίκια σας πως υπάρχει και αυτή η ζωή.. η πιο απλή και ανθρώπινη...αυτή που γεμίζεις τις μπαταρίες σου...
    Μου αρέσει που περιγράφεις τόσο όμορφα τις σκέψεις σου ... είχα καιρό να έρθω και έκανα μια μεγάλη βόλτα προς τα κάτω και απόλαυσα τα όμορφα σου..😊
    Να περνάτε όμορφα ότι και να κάνετε...καλό υπόλοιπο καλοκαιρακι...!!! ⛱

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς-την, Καλώς την Συνονόματη-Ρούλα :)

      Η αλήθεια είναι πως αισθάνομαι τυχερή που έχουμε (ακόμα) αυτή την δυνατότητα -κι ας έχει πολλή δουλειά το σπίτι εκεί.
      Εστω κι έτσι, γεμίσαμε όντως τις μπαταρίες μας :)

      Καλά έκανες και πέρασες! (Δυστυχώς δεν είχα την δυνατότητα να γράφω πιο συχνά τον καιρό που πέρασε ή να κάνω περαντζάδα στα φιλικά μπλογκοσπιτικά....).
      Ας είναι.

      Να είσαι καλά και να χαίρεσαι κι εσύ το υπόλοιπο καλοκαιράκι σου --όπου κι αν είσαι :)
      Φιλούδια-φιλούδια!!

      Διαγραφή
  5. Οσα έμαθα, όσα μου έμειναν ήταν από την παιδική μου ηλικία σε χωριό. Παιδί καθαρά της πόλης. Ανέβαινα στο μουλάρι και ναι ναι ναι ένιωθα κάτι παραπάνω από Πριγκίπισσα !!!!
    Το δέντρο είναι μεγάλη ανάγκη και όσο ακόμα οι μνήμες των πρεσβύτερων του χωριού αντέχουν κοίτα να τους ξεζουμίσεις για γνώση. Πήγα και στις κλωστές και θυμήθηκα, του χρόνου δεν πειράζει, έχεις εξάλλου τον τοίχο ασβεστωμένο και γερό με τις φροντίδες σας. Αυτό το λευκό του ασβέστη πάρα πολύ μου αρέσει, γιατί μαρτυρά ιδιοκτησία. Ολα καλά θα πάνε είμαι σίγουρη
    Τα σέβη μου στους άντρες για την πόρτα :)
    Κεράσματα? τι κεράσματα δηλαδή?
    αυτή η φασαρία που κάνουν τα ζωάκια πάρα πολύ μου αρέσει να το ξέρεις :)
    αχ ωραίο κέρασμα αυτή η αναρτήση σου την ευχαριστήθηκα ...
    (βάλε με και μένα στο μελάκι με τις φωτογραφίες μη με αφήνετε απ έξω χιχιχιχ)
    Σε φιλώ :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μάνια μου!!
      Μια αιωνιότητα αργότερα, κατάφερα να ανοίξω αυτό το σπιτικό και να σε βρω να περιμένεις ακόμα εκείνον τον αυγουστιάτικο καφέ!!
      Και μου θύμισες τόσα πολλά με το σχόλιό σου!...

      Σήμερα, δεν ξέρω τι με έπιασε.. Ο χρόνος πάλι ελάχιστος, μου γλιστρά μέσα απ'τα χέρια.. μου φαίνεται δεν μου φτάνει η μέρα πολλές φορές.. Να, αυτό σκέφτηκα κι είπα, για μισή ωρίτσα τώρα το πρωί, πριν ξεκινήσω δουλειά, θα ανοίξω το blogoσπιτο!
      Κι οσονούπω, πάλι ξεκινάμε!
      Ας είναι!
      Σου στέλνω μια ΠΛΑΤΙΑ ΚΑΛΗΜΕΡΑ!! Με τιτιβίσματα από τους φτερωτούς συντρόφους στο κλουβάκι, και μ' ένα γλυκό φως του ήλιου, έτσι όπως γλυστρά ακόμα μέσα από τα φυλλώματα του μπαλκονιού..
      Καλημέρα!

      Διαγραφή