Κυριακή 18 Αυγούστου 2019

Κόκκινο, σωμόν, βαθύ δαμασκηνί και μωβ..


Είναι τώρα εκείνη η στιγμή μετά το λιόγερμα κι εκείνη η ησυχία του νησιού, που ζωγραφίζει τα όνειρα..

Αφουγκράζομαι τις μουσικές της θάλασσας.. Υπνωτιζει αυτό το απαλό κυματάκι που σκάει στα βότσαλα.. γάργαρο και ρυθμικό.. πτυχές που ξεδιπλώνονται κι αφήνονται νωχελικά..

Και μπροστά απλώνεται ο ορίζοντας, γεμάτος μ' όλα τα χρώματα που χωράνε στην φαντασία..
Κόκκινο, σωμόν, βαθύ δαμασκηνί και μωβ..
Και νιώθεις να ζηλευεις λίγο που δεν είσαι κι εσύ ποιητής ή ζωγράφος..
Και προσπαθείς να κρατήσεις αυτή την στιγμή και την εικόνα - που ήταν μοναδική στα πέρατα του κόσμου κι αισθάνεσαι ευλογημένος που ήσουν εκεί, μάρτυράς της...

Τα χρώματα σκούρηναν, οι σκιές μεγάλωσαν.. κι εσύ ακόμα χαζεύεις εκεί, μαζί με το υπνωτισμένο, απαλό κυματάκι...


14 σχόλια:

  1. Αναρωτιέμαι τί περισσότερο θα μου πρόσφερε ένας ποιητής ή ένας ζωγράφος από αυτό που μόλις είδα και διάβασα Σμαραγδένια μου;
    Και τί ωραία που ονομάτισες τα μαγικά αυτά χρώματα της εικόνας σου. Βαθύ δαμασκηνί!!! Το κρατώ αυτό στο κουτάκι μου με τα όμορφα να ξέρεις.
    Με μάγεψες
    τα φιλιά μου
    καλό βράδυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα fisheye, και καλώς όρισες..
      (μόλις τώρα περνούσα από το 'σπιτικό' σου!)..

      Με τιμά το σχόλιό σου και χαίρομαι που 'είδες' κι εσύ με τέτοια μάτια το ηλιοβασίλεμά 'μου'...

      Γλυκοκαλησπερίζω.. :)

      Διαγραφή
  2. Σμαραγδένια μου!
    (ας μου επιτραπεί η οικειότητα μιας και σε θεωρώ δική μας)
    Τυχαία σε ανακάλυψα από κάποιο blog της γειτονιάς. Κι ενθουσιάστηκα με το κόκκινο σωμόν, με το βεραντάκι στο χωριό, το δικό μας road trip.
    ΤΟ ΔΙΚΟ μας στην κυριολεξία, γιατί όση ώρα διάβαζα ταξίδευα νοερά μαζί με σας ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ.
    Καταγωγή από Αλεξανδρούπολη. Μόνιμη κάτοικος μέχρι τα είκοσι και μετά στους μεγάλους δρόμους για καλύτερο αύριο.
    Ένα κλικ όση ώρα διάβαζα κι ένα τρεμοσάλεμα της ψυχής στο πιο όμορφο οδοιπορικό που ξαναζωντάνεψε μνήμες και συναισθήματα, θραύσματα από εικόνες στα χνάρια της νιότης.
    Υπέροχο το γράψιμό σου, πινελιές σ' ένα πίνακα ζωγραφικής που κλείνουν μέσα τους προσεχτικά φυλαγμένες στιγμές ευτυχίας.
    Σ' ευχαριστώ γιαυτό το ταξίδι στ' άγια χώματα.
    Να είσαι πάντα καλά!
    Καλό ξημέρωμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα τι φοβερή σύμπτωση;;!
      Μόλις τώρα περνούσα από το 'σπιτικό' της fisheye και πέτυχα καπου σχόλιό σου για τα δικά σου πάτρια εδάφη στην Βόρεια Ελλάδα, και σκεφτηκα πώς να μάθαινα πού! Και σε συναντώ εδώ με.. απάντηση!

      Με συγκινούν τα λόγια σου - και χαίρομαι που νιώθεις έτσι.. Συνοδοιπόροι λοιπόν σ'ενα ταξιδι δικό μας, προσωπικό, με θύμησες από άρωμα παιδικών χρόνων και νιότης..

      Καλωσήρθες..

      Διαγραφή
  3. Ευλογία είναι να μπορούν οι άνθρωποι ανοίγοντας την καρδιά τους, να βρουν ένα λιμάνι όπου εκεί θα γαληνεύσουν γιατί δεν θα είναι μόνοι!
    Ένα τέτοιο λιμάνι είναι και το σπιτικό σου, Σμαραγδούλα μου, γιατί αυτοί που εκπέμπουν στα ίδια μήκη κύματος, η ζωή τους φέρνει κοντά!
    ΑΦιλάκια πολλά και πάντα καρδιάς! :)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πόσο με τιμά αυτό το σχόλιό σου..
      'Λιμάνι' το σπιτικό μου;.. Ωωωω...

      Ναι, είναι όμορφο όταν βρίσκεις κάποιον να εκπέμπει στα ίδια μήκη κύματος..;)

      Φιλούδια!

      Διαγραφή
  4. Μυσταγωγία και αυτή σου η σημερινή ανάρτηση Σμαραγδούλα μου. Μια μυσταγωγία ντυμένη στα συναισθήματα της ψυχής σου. Πόσο όμορφη.
    Ξέρεις γιατί χαίρομαι ε;
    Γιατί, όλο και περισσότεροι εκλεκτοί φίλοι ανακαλύπτουν το σπιτικό σου, την αύρα και την ομορφιά σου.
    Καλή συνέχεια καλοκαιριού καλή μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μυσταγωγία;!..
      Μα ήταν τέτοια η ομορφιά του... θα 'ταν αλήθεια κρίμα να μην προσπαθήσω να την' ζωγραφισω'..

      Οσο για τους εκλεκτούς φίλους, ξέρω ακριβώς σε ποιον οφείλεται, ΓΙΑΝΝΗ μου!...;)
      Και σε ευχαριστώ..

      (Συγχαρητήρια και για το Ραιημοντ&Ναντίν..Ηταν υπέροχο..)

      Καλό υπόλοιπο καλοκαιριού και σε σένα:)

      Διαγραφή
  5. και ακούς και το τσσσ καθώς βουτά ο ήλιος στη θάλασσα... εκείνη βράζει και αυτός σβήνει :)
    Τι να κάνει και ο φτωχός ποιητής όσο ταλαντούχος και αν είναι;;;;
    Το θέμα είναι να νιώσεις με όλες σου τις αισθήσεις την ευλογία :)
    Να σαι ευλογημένη Σμαραγδούλα μου Φιλι :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Bonjour-bonjour, αγαπημένη Μανια!
      Οταν ο Θεός, η φύση σου προσφέρει τόσο απλόχερα τόσα χρώματα, τόση ομορφιά, τόση έμπνευση.. είναι δύσκολο να μην νιώσεις ευλογία..

      Την πιο γλυκιά, νησιωτική Καλημέρα μου! :)

      Διαγραφή
  6. Να μαι και εγω με την περιεργεια να με τρωει που να σε βρω και να γινω φιλη σου αφου σε εχω συναντησει σε μπλοκ αγαπημενης φιλης..και μαλιστα σχολιαζω κατω απο εσενα Σμαραγδουλα μου το...(μου) επετρεψε μου το γιατί απο τα γραφομενα σου εχω καταλαβει οτι είσαι μικρή ..ενω εγω εχω πολλα χρονια στην πλατη μου ..αστο αυτο δεν μας απασχολει σαν θεμα για..την ωρα..χα...
    Απλα και μονο το ονομα σου μου εκανε κλικ αφου ειχε καποια ομοιοτητα με το δικο μου..αλλα εμενα απλα είναι επιθετο ενω το δικο σου το κυριο ονομα σου..μακαρι να με λεγανε και μενα Σμαραγδα..
    Ας ερθουμε ομως στο προκειμενο...να μην παρατεινω την δικη σου περιεργεια πλεον..
    Μπαινοντας εδώ στο δικο σου χωρο και διαβαζοντας σε εβλεπα ποσο τυχερή εισαι που έχεις χωριο..που εχεις δεσει τις κλωστες σου στον χρονο..και απολαμβανεις απο το βεραντακι του την ζωή...
    Οσο για τα χρωματα του ηλιοβασιλεματος .. κανενας ζωγραφος δεν θα μπορεσει να αποδωσει τοσο τελεια αυτα τα χρωματα .. που ζωγραφιζει ενα ηλιοβασιλεμα ... και κοιτα συπτωση... καπου κατι τετοιο αναφερω και εγω..
    Να σου πω οτι χαρηκα παρα πολύ που ηρθα μεχρι εδω να σε (γνωρισω) και απο το δικο σου σπιτικο... (ετσι τα λεμε εδω τα μπλοκ μας) και γειτονια τους γυρω μας.. ειναι πιο ζεστη λεξη απο το το (μπλοκ)
    Να είσαι καλα να περνας ακομα καλύτερα.. να κανεις οτι αγαπας ..θα περνώ να τα λεμε..αν θελεις Σμαραγδουλα μου..
    Απο Κρήτη ..φιλακιαααααα!! 😀


    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ωωω, καλωσόρισες στο σπιτικό μου!
      Ναι, είχα προσέξει μια συνωνυμία και που στην βιασύνη εύκολα μας μπερδεύει κανείς :)
      Χαίρομαι που σε γνωρίζω - θα επισκεφθώ οσονούπω και το σπιτικό σου (ναι, γνωρίζω την..ορολογία, μπορεί να μην μου φαίνεται, αλλά ειχα μπλογκ για πανω από 10 χρόνια στον παθ..σνιφφ, άλλη ιστορία..)

      Μόνο αυτό το 'μικρή' λίγο με μπερδεύει...ας το εκλαβω ως κομπλιμάν - οπότε ευχαριστώ :)..
      (κοίτα μην είσαι και μικρότερή μου!) :)))

      Να είσαι καλά - να τα περνάς όμορφα στην μοναδική Κρήτη:)

      Διαγραφή
  7. Μα είσαι ποιητής Σμαραγδούλα μου. Με τις λέξεις σου ζωγράφισες την ομορφιά που απλώθηκε μπροστά σου.
    Κάπου διάβασα "Η ομορφιά είναι ευτυχία για πάντα".
    Γέμισε το νου σου με τις εικόνες που θα ζεσταίνουν τις κρύες μέρες του χειμώνα.
    Να είσαι καλά και να περνάς υπέροχα.
    Καλό απόγευμα
    Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Μαρία μου!
      Συγνώμη για την καθυστέρηση στην απάντηση, αλλά μερικές φορές 'νικούσε' η θάλασσα αντί σερφάρισμα σε wifi.. Το ξέρω πώς καταλαβαίνεις.. :)

      Με τιμά το σχόλιό σου -κάθε φορά. Ειδικά εφόσον είσαι κι εσύ μια απίστευτη 'ταξιδεύτρα'! (..που μας ταξιδεύεις με κάθε σου εγγραφή σε κόσμους αλλοτινούς, ολόδικούς σου..)

      Μου αρέσει αυτό που είπες "Η ομορφιά είναι ευτυχία για πάντα" --φαντάζομαι 'αρκεί να την βλέπεις'.. Σωστά;
      Γεμίζω, Μαρία μου, γεμίζω το νου μου με εικόνες --και με παιδικές, γάργαρες φωνούλες :)

      Να είσαι καλά :)
      Καλό απόγευμα!

      Διαγραφή