Δευτέρα 26 Αυγούστου 2019

ο θρύλος λέει..




Με νέο, λίγο αλλαγμένο look, και σε καλοκαιρινό ακόμα mood, ήθελα από μέρες να μοιραστώ μαζί σας ένα, παλιό μεν, αγαπημένο δε, κομμάτι.

Με μουσική που 'ντύνει' το πάθος, τον έρωτα, την ζήλεια, την αφοσίωση, την παντοτινή προσμονή, μια ιστορία αγάπης, ένας θρύλος της θάλασσας, από εκείνους που σε κάνουν να ταξιδεύεις νοερά στα βάθη της..







The sun has not come out yet
and Ana and Miguel
are already on fire.
She's on him,
a man and a woman
making a jumble of their bed.

And the sea - that is mad about Ana -
prefers not to look;
jealousy does not spare
neither the water, nor the seaweed, nor the salt.

By dawn
Miguel is already
in his boat
"Kiss me my love,"
he says, "and stand still on the beach
awaiting my return."

The sea murmurs in its language,
"Wretched fisherman!,
do say goodbye to her.
I don't want to share her heart."

 

And she cries and cries and cries for him.
She stands on the beach
waiting and waiting and waiting for Miguel.

Some say in the village
that that white rock is Ana.
She still waits on the beach
her body covered with salt and corals.

"Don't wait any longer, stone girl.
Miguel will not return.
The sea took him prisoner
because he did not want to let him have his woman."

And she cries and cries and cries for him.
She stands on the beach
waiting and waiting and waiting for Miguel.

Some people even say
that when there is a storm
it is Miguel who stirs the waves
fighting to death against the sea.

And she cries and cries and cries for him.
She stands on the beach
waiting and waiting and waiting for Miguel.


*******

Ο ήλιος δεν έχει βγει ακόμα
και η Ana και Miguel έχουν ήδη πάρει φωτιά.
Είναι μαζί του,
ένας άνδρας και μια γυναίκα κάνοντας έρωτα. 
  

Και η θάλασσα - που είναι τρελή για την Ana - προτιμά να μην κοιτάζει.
H ζήλια δεν χαρίζεται ούτε στο νερό, ούτε στα φύκια, ούτε στο αλάτι.
   
Από την αυγή ο Miguel είναι ήδη στην βάρκα του
"Φίλα με αγάπη μου," λέει,
"Να στέκεσαι στην παραλία περιμένοντας την επιστροφή μου. "  

Κι η θάλασσα μουρμουρίζει στη γλώσσα της,

"Παλιό-ψαρά! Πες της αντίο!. Δεν θέλω να μοιραστώ την καρδιά της. "  

Και δακρύζει και δακρύζει και δακρύζει γι 'αυτόν.
Μένει πάντα στην παραλία περιμένοντας και περιμένοντας τον Miguel.  

Κάποιοι λένε στο χωριό ότι αυτός ο λευκός βράχος είναι Ana.
Εξακολουθεί να περιμένει στην παραλία
το σώμα της καλυμμένο με αλάτι και κοράλλια. 

"Μην περιμένεις άλλο, πέτρινο κορίτσι.
Ο Miguel δεν θα επιστρέψει.
Η θάλασσα τον πήρε φυλακισμένο 
γιατί δεν ήθελε να τον αφήσει να έχει τη γυναίκα του."  

Και δακρύζει και δακρύζει και δακρύζει γι 'αυτόν.
Μένει πάντα στην παραλία περιμένοντας και περιμένοντας τον Miguel.  
Μερικοί άνθρωποι λένε ακόμη ότι όταν υπάρχει καταιγίδα
είναι ο Miguel που ανταρεύει  τα κύματα 
πολεμώντας μέχρι θανάτου με την θάλασσα.   

Και δακρύζει και δακρύζει και δακρύζει γι 'αυτόν.

Μένει πάντα στην παραλία περιμένοντας και περιμένοντας τον Miguel…


12 σχόλια:

  1. Πολύ όμορφο τραγούδι!!
    Το ακούω συνέχεια. Όταν μου αρέσει ένα κομμάτι το βάζω και το ακούω συνέχεια :)
    Σ'ευχαριστώ Σμαραγδούλα μου.
    Καλημέρα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Μαρία μου!
      Όταν μου πρωτοχάρισαν αυτό το CD, το άκουγα συνέχεια! Ό,τι είχε μπει η Ανοιξη = όλες οι μπαλκονόπορτες ανοιχτές, και ΑΥΤΟ το τραγούδι στην διαπασόν - ΚΑΙ συνέχεια!
      Νομίζω ότι και η γειτονιά μου, το θυμάται ακόμα...:))
      Χαίρομαι που σου άρεσε..

      καλοκαιρινά Φιλούδια :)

      Διαγραφή
  2. Αγαπώ πολύ τον Φραγκούλη και το μουσικό είδος που υπηρετεί. Χρόνια τώρα συνοδεύει τα μουσικά μου ακούσματα.
    Σμαράγδα μου πολύ όμορφο και αισθαντικό. Ακόμα καλοκαιράκι είναι κορίτσι μου. Να το χαίρεστε.
    Τα φιλιά μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τον Φραγκούλη τον λάτρεψα με εκείνο το cd του, τότε όταν μου το χάρισαν.. Για μήνες τότε άκουγα μόνο αυτό..
      Είναι όντως, από τα πιο αγαπημένα μου κομμάτια και κάθε, μα κάθε, φορά με συγκινεί πολύ...

      Την πολλή καλησπέρα μου Γιάννη μου!

      Διαγραφή
  3. Ενας ομορφος θρυλος Σμαραγδουλα μου που εγινε στιχος και πλαισιώθηκε!με υπεροχη μουσικη!!
    Και τι ομορφη ερμηνεία απο ενα ταλαντουχο καλιτεχνη..
    Πλανευτρα η θαλασσα φιλη μου!καλο υπολοιπο καλοκαιρακι..
    Να περνας ομορφα .. φιλακιαααα!! 😊

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ωπ! Καλώς την συνονόματη!
      Πλανεύτρα η θάλασσα, πλανευτής εδώ κι ο καλλιτέχνης...

      Να τα περνάς όμορφα εκεί στην Κρήτη! :)

      Διαγραφή
  4. Σε μαγεύει η φωνή του, η ερμηνεία του, η αξιοπρέπειά του.
    Το αληθινό είναι υπερβολικά απλό είπε κάποτε ο Τσάρλι Τσάπλιν.
    Μας τιμά ένας καλλιτέχνης σαν τον Φραγκούλη. Χρειαζόμαστε τέτοιους ανθρώπους.
    Σμαράγδα σ' ευχαριστούμε!
    Καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Την πολλή καλησπέρα μου!
      Αννίκα, νομίζω ότι έκλεισες σε πέντε λέξεις όλα όσα κάνουν τον Μάριο Φραγκούλη μοναδικό.
      Και ξεχωρίζω την -τόσο αληθινή- φράση σου 'Μας τιμά ένας τέτοιος καλλιτέχνης'...

      Να είσαι καλά -να απολαμβάνεις -απολαμβάνουμε- τέτοια ακούσματα..

      Καλό σου βράδυ :)

      Διαγραφή
  5. Χαίρομαι Σμαραγδούλα μου, που διατηρείς ακόμα την καλοκαιρινή σου διάθεση, έτσι και εμείς μπορούμε να απολαύσουμε αυτό το αισθαντικό τραγούδι με τις υπέροχες φωνές!
    Μου άρεσε και το νέο look του σπιτικού σου!

    ΑΦιλάκια πάντα καρδιάς! <3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Την πολλή καλησπέρα μου Αιναφετς!.. και Καλό μήνα:)
      Μπορεί να μπήκε μόλις ο Σεπτέμβρης, αλλά μυρίζει ακόμα καλοκαιράκι..
      Χαίρομαι που σου αρέσει και το νέο look!

      Φιλούδια πολλά και καλή, νέα εβδομάδα :)

      Διαγραφή
  6. αχα !!! αλλάξαμε.. ωραίο είναι, βρήκες λίγο χρόνο να ασχοληθείς χιχιχ σου πάει μαμίτσα είναι ηλιόλουστο πολύ :)
    Φιλί :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εεππ! Καλώς την!!
      Καλώςγύρισες :)

      Αλλάξαμε (επιτέλους!) -κι άλλες φορές είχα βρει χρόνο, αλλά μόνο ψαξίματα έκανα τότε...
      Τώρα όμως που βρήκα το πώς, θα αλλάζω πιο συχνά:)

      Φιλούδια πολλά!

      Διαγραφή