Κυριακή 1 Δεκεμβρίου 2019

Είμαι ο Δεκέμβρης





Έχω ψηλή, γεροδεμένη, περήφανη κορμοστασιά.

Κι όταν κοιτάω τους τόπους των ανθρώπων,
μου αρέσει η μυρωδιά του καμμένου ξύλου στο τζάκι τους
και οι μαζεμένες παρέες κι οικογένειες κοντά στην φωτιά του.
για αυτό και στέλνω τους βοριάδες μου στους τόπους.


Κι όταν έχω κέφια, αφήνω τις πρώτες, πλουμιστές χιονονιφάδες να πέσουν,
άλλοτε λίγες (γιατί η κυρά-Θάλασσα δεν τις αφήνει να το χαρούν πολύ),
κι άλλοτε τόσο πολλές, που καλύπτουν βουνά ολάκερα!
Και στις χιονονιφάδες μου, αρέσει πολύ να ντύνουν σε παχιά λευκά τους τόπους,
γιατί τότε οι άνθρωποι βγαίνουν έξω και παίζουν μαζί τους!
Χιονοπόλεμο το λένε, και σκι, και χιονάνθρωπους!
(Εγώ ξέρω όμως και τις δυσκολίες που προκαλούνται από τα πολλά χιόνια, κι ας μην μου το λένε οι χιονονιφάδες μου!
Ξέρω όμως επίσης, πως κάμποσους μήνες μετά, θα φέρουν πλούσια νερά, να θρέψουν την γη και τους ανθρώπους, οπότε, ας είναι).






Ο πολύς κόσμος, με το που θα με δει, θα στολιστεί.

Εγώ όμως, ντύνομαι γιορτινά κάπως αργούτσικα, γιατί έχω βαριά αποστολή.
Εκεί, κάπου στο τέλος της βάρδιάς μου, έχω τρία αστέρια που λάμπουν ιδιαίτερα. Και απλώνω το φως τους στους ανθρώπους, για να δουν και να τιμήσουν μια βαθιά, θρησκευτική στιγμή τους, την Γέννηση του Θεανθρώπου.
Γιατί κάποτε, σε μια φτωχική φάτνη, γεννήθηκε ο Σωτήρας τους. Και παρά την μεγαλοπρέπεια που του άρμοζε, Εκείνος θέλησε να τους διδάξει καλύτερα την ταπεινοφροσύνη.
Και προς τιμήν Του, οι άνθρωποι γιορτάζουν από μέρες πριν, ετοιμάζουν κεράσματα γλυκά, γεμίζουν με πλουμιστά, πολύχρωμα, γυαλιστερά στολίδια τα σπίτια τους, ανταλλάσουν δώρα, μαζεύονται οικογένειες και φίλοι για χρόνια πολλά, λένε τραγούδια και κάλαντα!


Έχω όμως κι άλλη μεγάλη αποστολή!
Έχω να ξεπροβοδίσω το Έτος που τελειώνει. Να προετοιμαστώ σωστά, να ετοιμάσω τη νέα πύλη, και την μία, συγκεκριμένη στιγμή να την ανοίξω, να βγω εγώ και να έρθει το νέο Έτος..
Για αυτή την αλλαγή, οι άνθρωποι φτιάχνουν άλλα γλυκά, και λένε άλλα τραγούδια και κάλαντα!
(Ευκαιρία για γιορτή, ψάχνουν αυτοί!) :)




...

Πράσινα έλατα, τοσοδούλικα, λαμπυρίζοντα φωτάκια, στρογγυλές ασημόσκονες μπάλες, κρεμαστά πλουμίδια,
χιονισμένες βουνοκορφές, λευκά δέντρα, γελαστοί χιονάνθρωποι, ζεστά χνώτα και ζωντανά φουγάρα από τζάκια,
πολύχρωμες συσκευασίες, χάρτινες ευχές, υφασμάτινοι φιόγκοι κι αγιοβασιλιάτικα σκουφιά,
ζεστές, χρωματιστές κάλτσες, παχιά κασκόλ και παιδικές γαλότσες,
παραμυθένιες μπαλαρίνες, μολυβένια στρατιωτάκια και κουρδιστά παιχνίδια,

πουπουλένια, λευκά αγγελάκια, ξύλινες φάτνες και νότες από κάλαντα,
πολύτιμα φακελάκια με παιδικά γράμματα που κλείνουν αθώους απολογισμούς και ευχές για πολυπόθητα δώρα,
ρολόγια που μετρούν ανάποδα, μελωμένα γλυκά και παιδάκια που ανυπομονούν κάτω απ'το τζάκι.....



Είμαι ο Δεκέμβρης κι ήρθα.
Καλώς σας βρήκα!




10 σχόλια:

  1. Ξέρω ότι μόλις χτυπήσω την αυλόπορτα στο δικτυακό σου σπιτικό θα ανοίξει μια όμορφη πόρτα και θα περάσω σε έναν όμορφο και ζεστό χώρο γεμάτο συναισθήματα και ωραίες εικόνες.
    Ακολουθώ το λόγο σου, την έκφρασή σου, το ύφος σου. Και είναι τόσο μα τόσο όμορφα.
    Σμαράγδα μου καλό και ευλογημένο μήνα αγαπητή φίλη στην οικογένειά σου.
    Να είστε καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. την πολλή Καλησπέρα μου Γιάννη μου!
      ..Σκέψεις του Δεκέμβρη.. Είπα να τον καλωσορίσω όπως τον περιμένω ή όπως θα τον ήθελα, πριν τον πλακώσουν οι έννοιες της καθημερινότητας..
      Χαίρομαι πολύ που γλύκανε και ξεκούρασε τις σκέψεις σου αυτή η διαδρομή..

      Καλό μήνα να έχεις!

      Διαγραφή
  2. Στήθηκα στο Πι-σι και παρακολουθούσα το χορό των χιονονιφάδων σου, τα χριστουγεννιάτικα λαμπάκια, τα στολισμένα δέντρα και ξεχάστηκα. Είχα ανάγκη να ξεφύγω απ΄την μίζερη καθημερινότητα που με περιτριγυρίζει τελευταία, να νιώσω την ψευδαίσθηση-έστω-της χριστουγεννιάτικης ατμόσφαιρας, να φωτίσω τις σκούρες σκέψεις μου. (γιατί τελευταία ή γερνάω ή δεν είμαι καλά)
    Όπως και να χει Σμαραγδούλα μου γι αυτές σου τις εικόνες πολύ σ’ ευχαριστώ!
    Καλό γλυκό σου μήνα και Καλά Χριστούγεννα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σκούρες σκέψεις λες.. Αστες να πάνε παρακεί! Αύριο ξημερώνει καινούρια μέρα (το 'πε κι η Σκάρλετ Ο'Χάρα, ντε!) ;)

      Πάντως, μη νομίζεις, μια αντίστοιχη ανάγκη είχα κι εγώ -να ξυπνήσω λίγο τα όμορφα του Δεκέμβρη που υποδεχτήκαμε..

      Και χαίρομαι πολύ που πέρασες από το σπιτικό μου και ξεχάστηκες και σου έφτιαξε η διάθεση --άλλωστε, γιατί άλλο είναι τα γειτόνια;
      Ετσι πέρασες κι εσύ, και σε τράταρα νοητά τον αγαπημένο σου καφέ και τσάι -και λίγο κορμό σοκολάτας (πρόβα για τις γιορτές) :)

      Να είσαι καλά -με όμορφες, φωτεινές διαθέσεις!

      Διαγραφή
  3. Άλλοι στολίζουν δέντρα και άλλοι τον μήνα Δεκέμβρη!
    Το δέντρο των Χριστουγέννων στολίζεται εύκολα και ξεστολίζεται δύσκολα, ενώ ένας μήνας σαν το τελευταίο της χρονιάς δεν χρειάζεται ξεστόλισμα, μένει πάντα στολισμένος στις καρδιές μας!
    Υπέροχος ο ύμνος στον Δεκέμβρη, Σμαραγδούλα μου!
    ΑΦιλάκια γιορτινά και πολύ γλυκά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Την πολλή Καλησπέρα μου Άιναφετς!
      Αύριο λέμε να στολίσουμε -δύσκολη αποστολή και το στόλισμα.. (κι αυτά τα ασημογκλίτερ, μέχρι και στις πατούσες πάνε!)
      Αλλά ναι! Ο μήνας αυτός μπαίνει πάντα τραγουδώντας τα τζίνγκλμπελς και βγαίνει με τον πιο γιορτινό τρόπο από κάθε άλλο μήνα!

      Φιλούδια και σε σένα! :)

      Διαγραφή
  4. Το λες κι ότι έχει δουλειές με φούντες ο Δεκέμβριος!
    Προσωπικά, μπήκα στο τραμ το τελευταίο του ποστ, κι απολαμβάνω τη διαδρομή, με το χιόνι να πέφτει ολούθε!
    Καλό μήνα Σμαραγδούλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ααα.. μα το τραμ το τελευταίο, είναι το πιο αγαπημένο μου!
      Γιατί ξέρεις, δεν είναι ένα απλό τραμ! Είναι αγιοβασιλιάτικο μουτράκι! Δες! Εχει για μάτια τα δύο μαύρα στρογγυλά, μυτούλα φωτεινή, και ένα μουστακίσιο, σοβαροφανές μειδίαμα! :))
      Πάμε βόλτα μ'αυτό;

      Διαγραφή
  5. καλως σε βρηκαμε λοιπον!
    ιδιαιτερος αυτος ο Δεκεμβρης!
    καλο μηνα να εχουμε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλό μήνα εμπνευσμένη Κική Κωνσταντίνου!
      Νομίζω ότι είναι ο πιο γυαλιστερός (από τα γκλίτερ ντε!) και τραγουδιστός μήνας απ'όλους! :)

      Διαγραφή