Πέμπτη 3 Οκτωβρίου 2019

πάμε για ύπνο!


Βραδάκι πάλι, κάθισα λίγο να σερφάρω στην μπλογκογειτονιά, εδώ στην ησυχία του μπαλκονιού, με απόηχους μιας πόλης που σιγά-σιγά κοιμάται.
Βρήκα ευκαιρία να πω μια καλησπέρα σε φιλικά σπιτικά, μια και είναι όμορφη βραδιά και η φαμίλια κοιμήθηκαν κι αυτοί νωρούτσικα σήμερα..

Λίγο πριν κλείσω το πισι, πέρασα μια βόλτα να σκάσω μερικά φιλούδια στα μικρά (είπαμε, η τέλεια ευκαιρία για κουτσούνεμα!)..

Και καθώς τα χάζευα, θυμήθηκα μια ιδιαίτερη ιστορία σχετικά με τον ύπνο..






Γιατί κοίτα, είναι όλα εκείνα που γεμίζουν την μέρα μας, εκείνα τα σημαντικά, αλλά είναι κι εκείνα τα άλλα, που καθόλου δεν τους δίνουμε σημασία..
Ή τα θεωρούμε το αντίθετο από αυτά που μετράμε ως σημαντικά..

Μέχρι να συναντήσεις κάτι –να, όπως εγώ αυτήν την παρακάτω ιστορία…


Λέει ο άλλος, εγώ, εσύ, όλοι μας:
‘Θα πάω στην δουλειά  -  θα βγω βόλτα – θα σερφάρω στο ίντερνετ – θα χαζέψω τηλεόραση – θα συναντηθώ με φίλους – θα πλύνω το αυτοκίνητο –θα βγω για ποτό - θα μαζέψω το σπίτι – θα διαβάσω – θα κάνω αυτό, εκείνο, το άλλο – θα ΚΑΝΩ κάτι..
Και το αντίθετο όλων αυτών :  Θα κοιμηθώ.

Και πότε ήταν η τελευταία φορά που θεώρησες τον ύπνο σημαντικό;
Οι άνθρωποι συνήθως λένε «τώρα θα πάω για ύπνο», σαν να μην σημαίνει τίποτα.

Αλλά στ’ αλήθεια είναι μία πολύ παράξενη δραστηριότητα.
«Για τις επόμενες λίγες ώρες, αφού πέσει ο ήλιος, θα χάσω τις αισθήσεις μου, χάνοντας προσωρινά τη δυνατότητα να ορίζω ό,τι γνωρίζω και καταλαβαίνω.
Κι όταν ξαναεπιστρέψει ο ήλιος, θα ξαναεπανέλθω στην κανονική μου ζωή».

Αν δεν γνωρίζατε τι ακριβώς είναι ο ύπνος, και το είχατε δει μόνο σε μια ταινία επιστημονικής φαντασίας, θα νομίζατε ότι είναι πολύ παράξενο, και θα λέγατε σε όλους τους φίλους σας για αυτή την ταινία που είδατε.

«.. Είχαν κάτι ανθρώπους, ξέρεις. Και αυτοί περπατούσαν από ‘δω κι από ‘κει όλη μέρα, εντάξει; Και μετά, μια φορά τη μέρα, συνήθως όταν σκοτείνιαζε, αυτοί ξάπλωναν πάνω σε κάτι ειδικές πλατφόρμες και έχαναν τις αισθήσεις τους!! Σταματούσαν να λειτουργούν σχεδόν εντελώς, εκτός από το μυαλό τους, βαθιά, που ζούσαν περιπέτειες και εμπειρίες που ήταν εντελώς αδύνατες στην πραγματική ζωή!!
Και καθώς ήταν ξαπλωμένοι εκεί, εντελώς εκτεθειμένοι κι ευάλωτοι προς τους εχθρούς τους, οι μόνες τους κινήσεις ήταν πού και πού να γυρίσουν από τη μια μεριά στην άλλη!! Ή, αν καμιά από τις «περιπέτειες του μυαλού τους» έμοιαζε υπερβολικά αληθινή, αυτοί ανακάθονταν και φώναζαν και χαίρονταν που είχαν πια τις αισθήσεις τους!
Και μετά έπιναν πολύ καφέ.»



Οπότε.. την επόμενη φορά που θα δείτε κάποιον να κοιμάται, προσποιηθείτε ότι βλέπετε μία ταινία επιστημονικής φαντασίας.
Και ψιθυρίστε «Το πλάσμα ξαναγεννιέται, μόνο του!»








16 σχόλια:

  1. Καλέ όχι δεν τελειώνει η παιδική ηλικία εκεί ίσα ίσα όταν το καταλάβεις πως είναι ανταμοιβή γυρνάς στην μωρουδιακή χαχαχα
    Κοίτα δεν ξέρω πως και τι αλλά εμένα μου αρέσει να κοιμάμαι και το κάνω δε και με χαρακτηριστική ευκολία χαράς τόσο όταν κοιμάμαι όσο και όταν ξυπνάω...
    Πολύ μου άρεσε η ιστορία, έχουν πολύ ενδιαφέρον οι άνρθωποι όταν κοιμούνται, αν κοίταζουν τους εαυτούς τους σε βίντεο ίσως και να μην τους αναγνώριζαν, σίγουρα δεν θα αναγνώριζαν αρκετές από τις κινήσεις που κάνουν κατά την διάρκεια του ύπνου.
    Βραδιάζει και εδώ
    Καληνύχτα εδώ καλημέρα εκεί :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ααα… τώρα σ' έπιασα!
      Καλημέρα-καλημέρα!
      Καλέ και σε ποιον δεν αρέσει να κοιμάται;.. (μόνο στα παιδιά, όταν τους το παραγγείλεις, ειδικά για μεσημέρι! :))

      Ξημέρωσε Δευτέρα εδώ :)
      Φιλούδια από τον -βροχερό σήμερα- Πειραιά!

      Διαγραφή
  2. Τον χορταίνω τον ύπνο Σμαραγδούλα μου!! Όταν δεν τον χορταίνω γίνομαι αυτό που λένε "ζόμπι".
    Στο σπίτι μας, έμαθαν απ' τα πολλά να σέβονται τον ύπνο της μανούλας κάνοντας ησυχία. Το μεσημέρι δεν κοιμάμαι εκτός αν είμαι άρρωστη. Ο χρόνος είναι πολύτιμος βλέπεις. Το βράδυ όμως ο ύπνος είναι ιερός χαχα.
    Δεν ξέρω αν κοιμάμαι καλά επειδή έχω ήσυχη συνείδηση ή πάσχω από αναισθησία. Κάποιος κάποτε μου είπε πως ο ύπνος είναι μια μικρή πρόβα του ανθρώπου για τον θάνατο και φρίκαρα.
    Ο ύπνος είναι η δεύτερη μέρα μας μέσα στη μέρα λέω εγώ με τόσα χρωματιστά όνειρα που βλέπω και τόσα ταξίδια που κάνω.

    Πολύ ωραία η ιστορία που μοιράστηκες μαζί μας. Δεν το είχα σκεφτεί ποτέ έτσι, πώς δηλαδή θα μας έβλεπε κάποιος που δεν θα έμενε στη γη, η αν ήμασταν ήρωες ταινίας επιστημονικής φαντασίας:)

    Tώρα που σου γράφω έχει σκοτεινιάσει ο ουρανός και μπουμπουνίζει. Μυρίζει βροχή. Γρήγορα στην ταράτσα ή στο δρόμο για πλατσούρισμα. Αν είσαι στη δουλειά οκ...θα σου το περιγράψω.
    Καλό μήνα Σμαραγδούλα μου και πολλά φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ιερός!Ιερός ο ύπνος Μαρία μου!
      (κι όπως έλεγε ο πατέρας μου 'καλό το καθισιό βρε παιδιά, αλλά σαν την ξάπλα, τίποτα!..')

      Αλλά κι αυτό που σου 'παν 'για την πρόβα'!!.. ά-πα-παα! (κι εγώ φρίκαρα λίγο τώρα!)
      Ας είναι! Αυτός που το 'πε (ή μάλλον που το πιστεύει) μάλλον δεν κοιμάται καλά τα βράδια, ή καθόλου!...

      Οσον αφορά στην ιστορία πάντως, όντως, ούτε εγώ το είχα δει ποτέ έτσι..

      ααχχ, την Παρασκευή έριξε μια μπόρα, σούπερ ήταν για χοροπηδηχτό και πλατσούρισμα! Αλλά ήμουν στην δουλειά -οπότε θα είχα ..κοινό, οπότε δεν..
      Σήμερα κάτι πάλι σκοτεινιάζει-ψιλοβρέχει, έτσι, ίσα να μην στεγνώνουν τα ρούχα!!

      Πολύ όμορφη εβδομάδα να έχεις Μαρία μου!! (κι ας είναι και βροχερή! Είπαμε, την λατρεύουμε!)

      Διαγραφή
  3. Κοιμάται ο ήλιος στα βουνά κι η πέρδικα στα δάση
    Και συ πανσέ και γιασεμί, κλείσε τα μάτια μια στιγμή
    Ο ύπνος να σε πιάσει!
    Χαΐνηδες

    Αχ αυτή η ηλικία! Που μπορείς να τα χαζεύεις με τις ώρες σαν κοιμούνται και μόνο η συγκίνηση να κομπιάζει τις σκέψεις σου. Πόσο πολύτιμη αυτή η συγκίνηση που συντροφεύει τον ύπνο και τα όνειρά τους. Όμορφα να είναι και καλοφτέρουγα!
    Σμαραγδούλα Καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. αα, τι ωραίο αυτό το ποιηματάκι Αννίκα μου!
      (θα το μάθω, να το λέω κι εγώ!)

      ..αχ, αυτά τα χαζέματα Αννίκα μου.. Όντως, νομίζω ότι είναι από τις πιο συναισθηματικά φορτισμένες στιγμές.. αν προσθέσεις και λίγες από εκείνες τις μικρές τύψεις που έχουν οι μαμάδες για το τυχόν μάλωμα μέσα στην μέρα....

      ..'Καλοφτέρουγα' ..τι όμορφη ευχή!

      Καλοφτέρουγη εβδομάδα, λοιπόν να έχεις κι εσύ!
      και πολλά φιλούδια!

      Διαγραφή
  4. Έχω σκεφτεί πολλές φορές πόσο περίεργη κατάσταση είναι ο ύπνος, αλλά στ αλήθεια, ποτέ από την ματιά ενός κάποιου όντος που θα ζούσε εκτός γης. Και που θα έκανε την έρευνα τους για μας προφανώς.
    Έχω περίεργη σχέση με τον ύπνο.
    Κατ΄αρχήν είμαι από τους ανθρώπους που θέλουν πολλές ώρες για να τον χορτάσουν να κοιμηθούν. Αλλιώς είμαι κάτι σαν ζόμπι :-)))
    Αλλά δεν το καταφέρνω πάντα.
    Μ αρέσει ο βαθύς και μονοκόμματος ύπνος το βράδυ αλλά μπορώ να το καταφέρω κυρίως το μεσημέρι. όμως αποφεύγω να κοιμάμαι το μεσημέρι γιατί χάνω τη νύχτα.
    Ασε μπερδεμένα πράγματα.

    Ωωω ο ύπνος των μωρών και των παιδιών!!!
    Γενικότερα το να έχεις μικρά παιδιά είναι ένα θαύμα!
    όχι πως μεγάλα ΔΕΝ, απλά είναι άλλα τα προβλήματα!

    Θυμάμαι πως τα μωρά μου τότε κοιμόνταν δύσκολα, και τους διάβαζα και τους ξαναδιάβαζα παραμύθια!

    Ας 'εχουν πάντα όμορφα όνειρα τα παιδιά μας, και ύπνους χωρίς ενοχές και άγχη.
    Το ίδιο εύχομαι και για εμάς Σμαραγδούλα, καλημέρα μας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Fish eye,
      Είναι όντως μοναδικές οι στιγμές όταν χαζεύεις παιδιά (πόσο μάλλον μωρά) να κοιμούνται.. Σχεδόν 'βλέπεις' αυτό το ταξίδι του νου τους, παρατηρείς αυτή την απόλυτη παράδοση -που περιγράφει η ιστορία..

      Όσον αφορά σε εμάς, είπαμε, σαν τον Ύπνο, τίποτα!
      (κι ας είναι και λίγες ώρες, τον συμπληρώνουμε άλλη φορά) --σημ. λιγότερες από 6=ζόμπι, κι ακόμα λιγότερες, αγγίζουμε τα όρια του ..(θυμάσαι τον T-Rex όταν βρυχάται στο 1ο JurassikPark ; ε, αυτό)

      Ευτυχώς, καλούτσικα ήταν χθες, ο κόσμος είναι ασφαλής :D

      Σου στέλνω την πιο φωτεινή Καλημέρα μου -για μια όμορφη εβδομάδα, χωρίς.. άγχη και μικρούς ύπνους! :)

      Διαγραφή
  5. Πολλά λένε για τον ύπνο και έχω κάτσει κατά εποχές και έχω μελετήσει τα διάφορα αλλά προτίμησα να έχω προσωπική εμπειρία του τι είναι ο ύπνος. "Είδα" λοιπόν πως όταν η μέρα μου κιλά χωρίς πολλές αναποδιές κοιμάμαι σαν πουλάκι ή μωράκι και αυτό ισχύει για όλους! Εντύπωση πάντως μου έχει κάνει πόσοι έχουν πρόβλημα ύπνου, κάπου φυσικό αν σκεφτείς σε τι εποχές ζούμε!
    Έχω καταγράψει και μερικά όνειρα μου γιατί συνήθως τα θυμάμαι!
    Συνήθισα να κοιμάμαι ακόμα και το μεσημεράκι με ωτοασπίδες και αυτό γιατί και ο α' σύζυγος ροχάλιζε και ο β' επίσης, το δράμα είναι πως και η ίδια ροχαλίζω και καμιά φορά ξυπνώ απ΄το ροχαλητό μου!
    Πολύ τρυφερή η ιστορία σου που βασικά μ' έκανε και γέλασα, γιατί φαντάστηκα κάτι εξωγήινους να παρακολουθούν το κακόηχο κονσέρτο του υπνοδωματίου μου!

    Πολλά ΑΦιλάκια με ευχές για γαλήνιους ύπνους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Bonjour-bonjour, Άιναφετς!!
      Με την 'μελέτη' του ύπνου που λες, μου θύμισες σκηνικό να ξενυχτάω για να δω εκπομή/ντοκιμαντέρ για το πόσο καλό κάνει ο ύπνος.. (μππδφλψλργδφφφ!!)
      Διάβασα επισης κάπου ότι όταν η μέρα σου κυλά σε περιβάλλον χωρίς (πολύ) φυσικό φως της μέρας, μετά δυσκολεύεσαι στον ύπνο. (Φυσικό μου ακούγεται, ο οργανισμός δεν κατάλαβε την 'μερα' άρα, δεν αποζητά την ξεκούραση της 'νύχτας')..

      Το ροχαλητό όντως, δεν σχολιάστηκε στην ιστορία!! Μάλλον ο συγγραφέας δεν κοιμάται με κάποιον που ροχαλίζει!
      Πάντως εδώ, του έτερον-ήμισυ το λύνω στιγμιαία με ένα (καλό) σκούντημα.. :)

      πολλές bonjourίτσες κι από μένα και καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  6. Καλώς την Σμαράγδα μας!
    Σήμερα με άλλο θέμα, που αγγίζει την καθημερινή μας ζωή.
    Ο Ύπνος. Δεν νομίζω να έχουμε φιλοσοφήσει πολύ πάνω στη διαδικασία του ύπνου. Σίγουρα για πολλούς αποτελεί ένα σημαντικό θέμα στη ζωή τους, για κάποιους άλλους προβληματική, για άλλους επίσης λυτρωτική..
    Όντως είναι πολύ γλυκό να παρακολουθείς κάποιον να κοιμάται. Να κοιμάται λέμε όχι να ....ροχαλίζει! Χαχαχαχα
    Αυτό είναι μαρτύριο. Σαν αυτό που προκαλώ εγώ στην γυναίκα μου καθώς αρχίζω να ...πριονίζω. Άντε να βγάλει άκρη η δύστυχη.
    Πάντως το να βλέπεις μωρά να κοιμούνται ναι είναι μοναδικό. Νιώθεις μια γαλήνη, μια ομορφιά.
    Φιλάκια πολλά Σμαράγδα μου. Να είσαι καλά κορίτσι μου. Εύχομαι να απολαμβάνεις τον ύπνο σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τις πιο όμορφες Καλημέρες Γιάννη μου!
      Όπως λες, ο Ύπνος είναι όντως για να τον ζεις.. Εστω και χαζεύοντας κάποιον άλλον -ειδικά πιτσικόκια :)
      Στην περίπτωση ροχαλητού, εκεί, δεν χαζεύεις πια. Ψάχνεις τρόπο να κάνεις να κοπάσουν τα μπουμπουνοπριονίσματα!
      (χαχααχα, πες της γυναίκας σου πως έχω tips.. :D -αλλά εσένα, δεν κάνει να στα πω :D)

      Πολλή Καλημέρα Γιάννη μου και όμορφη εβδομάδα!

      Διαγραφή
  7. Ααααααα,τον έχω περί πολλού τον ύπνο!
    Και τον δικό μου και των άλλων.
    Και τον τιμώ κατά πως πρέπει!
    Κι όταν ροχαλίζει ο Ήρωας (το στεφάνι μου), δεν τον ενοχλώ, απλώς τα μαζεύω και πάω στον καναπέ και κοιμάμαι ανενόχλητη!
    Διότι αν δεν κοιμηθώ τις ώρες που χρειάζομαι, δεν θέλεις να με ξέρεις.
    Είμαι μέσα στη γκρίνια όλη την ημέρα!
    Μου φταίνε όλα και ότι κι αν κάνω, δεν το κάνω σωστά!
    Ευτυχώς όμως κοιμάμαι καλά.
    Κι έτσι, ξαναγεννιέμαι μονη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Αρτίστα!
      Εγώ πάλι, πρέπει να κουτουλάω για να πάω για ύπνο, κι αυτό συμβαίνει συνήθως (πολύ) αργούτσικα!
      (Κι ας είμαι την επόμενη μέρα με διπλούς καφέδες για να τα βγάλω πέρα!)
      Αλλά, σε μεγάλες αποστάσεις με όχημα (δηλαδή εκτός γειτονιών και περιφερείας), αα, εκεί τον έχω στο τσεπάκι! Σου κοιμάμαι μέχρι να πεις 'πιτς φυτίλι'! χαχααχα!

      Ξεκούραστες καλημέρες!!
      :)

      Διαγραφή
  8. Πόσες φορές τις έχω κάνει αυτές τις σκέψεις κι εγώ πράγματι είμαστε σαν ένα ρομπότ που το βγάζουν σ ένα κρεβάτι να φορτησει για μερικές ώρες και μετά ξανά στη εργασία του!
    Ωραία ανάρτηση χάρηκα που πέρασα από το σπιτάκι σου!
    Καλώς σε βρήκα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Καλησπέρα Rena,
    καλώς ήρθες στο σπιτικό μου!
    Να πω την αλήθεια, δεν το είχα σκεφτεί έτσι πιο πριν.. Ηταν βέβαια η τέ-λει-α ευκαιρία για χάζεμα και κάτσιασμα μικρών! :))

    Τελικά όμως είναι το τέλειο recharger :)

    Χάρηκα με το πέρασμά σου
    Καλό Σαββατόβραδο σου εύχομαι:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή