Τετάρτη 25 Δεκεμβρίου 2019

μυρωδιές Χριστουγέννων







Είναι κι εκείνες οι μυρωδιές, που σε γεμίζουν ζεστασιά.. απο εκείνη που ευφραίνει την ψυχή.. που δημιουργεί νέες αναμνήσεις..


Ξύπνημα Χριστουγέννων με την μυρωδιά του φρεσκοψημένου, χειροποίητου ψωμιού και του φρεσκοφτιαγμένου ελληνικού καφέ..


Μπορεί η μέρα σήμερα να ήταν 'γεμάτη' και κουραστική λόγω όλων των ετοιμασιών για το Χριστουγεννιάτικο τραπέζι με καλεσμένη όλη την οικογένεια (μαζευτήκαμε πάλι πολλοί, ζωή να 'χουμε), αλλά το 'φχαριστηθήκαμε!
Απ'όλα τα καλούδια είχε το τραπέζι μας σήμερα! Γουρουνόπουλο (με σούπερ κρατσανιστή πετσούλα -ευχαριστούμε κύριε caruso, εγγύηση κάθε χρονιά), μοσχαράκι μπουργκινιόν (ή τέλος-πάντων-κάτι-παραπλήσιο), και γέμιση και ρυζάκι, πατατούλες στον φούρνο, κοτοπουλάκι, τέσσερις διαφορετικές σαλάτες, ψητά λαχανικά και άλλα διάφορα συνοδευτικά/ορεκτικά/και συναφή... 
Και νά 'σου οι μυρωδιές να φτάνουν ως το ισόγειο και να έρχονται με την μύτη τεντωμένη, σαν λαγωνικά, οι καλεσμένοι :)
Χαλάλι όλη η κούραση πριν και μετά.
Αλλωστε τα 'παμε. Αυτά έχουν αυτές οι μέρες.
Τα τραπεζώματα, τα τσουγκρίσματα, τις ευχές, τις αγκαλιές, τα ξαφνικά αστεία, τα μαγειρέματα, τα δωρο-τυλίγματα και ξε-τυλίγματα, τα πλουμιστά φωτάκια στο δέντρο, τις πιατέλες με τα χειροποίητα γλυκά που ανταλλάχθηκαν..






Στον απόηχο της γιορτής, οι σκέψεις που ταξιδεύουν..
Ευλογημένο το τραπέζι μας σήμερα..
Με Υγεία -για εμάς και όλους όσους είχαμε κοντά μας,
και Αγάπη -που μας έφερε και πάλι όλους γύρω από το ίδιο τραπέζι να ανταλλάσουμε γέλια και τσουγκρίσματα..


Αυτό εύχομαι κι εγώ..
Ξυπνήματα με υπέροχες μυρωδιές,
Αγκαλιάσματα σφιχτά, γεμάτα Τρυφερότητα,
Αγάπη,
Ευλογία
και Υγεία


Χρόνια Πολλά, από καρδιάς





13 σχόλια:

  1. Και του χρόνου να είστε καλά Ρούλα μου!
    Γεύτηκα το άρωμα και τις μυρωδιές της γιορτινής σας μέρας και με γέμισες συναισθήματα.
    Όμως...
    αγαπητή φίλη, δύο θέματα:
    Εδώ στην Αθήνα, μια πεθαμένη άρρωστη πόλη τέτοιες μυρωδιές είναι ανύπαρκτες στα σπιτικά Ρούλα μου. Στα τσιμεντένια κλουβάκια μας αυτά πλέον αποτελούν ιστορίες σε παραμύθια. Εκτός αν αποτελείς μέλος της κοινωνικής ελίτ....
    Το δεύτερο είναι αυτό το γλυκύτατο οικογενειακό συναπάντημα. Αυτή η πολυπόθητη μάζωξη.
    Και αυτό δείχνει να πεθαίνει καλή μου φίλη εδώ! Καθένας πλέον, καβατζάρει τον σύντροφό του σαν παντρευτεί και πάει ...καλιά του! Κομμάτια και θρύψαλα.
    Τέλος πάντων. Μην βαραίνω την ατμόσφαιρα.
    Τις ευχές μου για καλή χρονιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Την πολλή Καλησπέρα μου Γιάννη μου και ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!

      Βαριά τα σύννεφα της διάθεσής σου, μου μοιάζουν Γιάννη μου... Κατ'αρχήν να σε ξεμπερδέψω γιατί μπερδεύτηκες ολίγον (τα σύννεφα που λέγαμε..) :) This is Σμαράγδα-σκέτο. - η ΣμαραγδένιαΡούλα είναι παραδίπλα.. :)

      Αλλά, στο θέμα μας:
      γιατί τόσο βάρος Γιάννη μου;
      Εδώ στην Αθήνα είμαστε κι εμείς (στις φτωχογειτονιές του παρελθόντος σου) - και χωρίς την παραμυθένια ζωή, ούτε κοινωνική ελίτ. Με τις δυσκολίες μας, τις έννοιες μας και τις λύπες μας. Αλλά μαζί, έχουμε και τις μυρωδιές, και τα τραπεζομαζώματα και τις γιορτές --άλλωστε αυτά είναι που ισοφαρίζουν τις λύπες στην ζυγαριά της ζωής.
      (σημείωση: το ψωμί το είχε ετοιμάσει και βάλει για ψήσιμο από βραδύς το έτερον ήμισυ για να το έχουμε έτοιμο -δικό του- για το τραπέζι μας) :)
      Κι είμαι σίγουρη ότι κι άλλα τέτοια τσιμεντόσπιτα κρύβουν τέτοιες μυρωδιές πίσω από τους άχρωμους τοίχους τους. Σήμερα ήταν το δικό μου, χθες της αδερφής μου, αύριο της πεθεράς μου, μεθαύριο της φίλης μου.
      (όσο γράφω εδώ, μου έχουν σπάσει την μύτη τα μελομακάρονα της συνυφάδας μου που είναι ακριβώς δίπλα στο πισι!)

      Ασε πίσω σου λίγο από το βάρος φίλε μου.. Κι είμαι σίγουρη ότι τα αναμμένα φώτα των τσιμεντόσπιτων δεν κρύβουν μόνο μοναξιές μέσα, αλλά και μουσικές..

      Σου εύχομαι ολόψυχα ό,τι καλύτερο!
      Να είσαι καλά και να περνάς καλά!

      Διαγραφή
    2. Να δω τι θα σας κάνω! Σμαραγδούλα και Σμαραγδάκι! Και οι δύο διαμαντάκια.
      Όμως εδώ τα λόγια ήταν για την Σμαράγδα! Η προσφώνηση ήταν το λάθος! Και ζητώ δημόσια συγγνώμη για αυτό!
      Πολλές φορές το βάρος έρχεται από ματαιώσεις ονείρων Σμαράγδα μου. Δυστυχώς. Όμως εμείς συνεχίζουμε, τα παλεύουμε και μένουμε ορθοί!
      Στέλνω φιλιά και ευχές

      Διαγραφή
    3. Καλημέρα Γιάννη μου -και χρόνια πολλά και πάλι :)
      Μην σκας με τα ονοματο-μπερδέματα :) --εμείς εδώ στο σπίτι να μας δεις πάνω στην βιασύνη ή την σύγχυση που ένα θέλεις να πεις στον ένα από τους πιτσικόκους και λες όλα τα υπόλοιπα αντρικά ονόματα.. :)
      'Ματαιώσεις ονείρων'...… [κοντοστέκεται ο κέρσορας εκεί πόσην ώρα τώρα.. ..ναι, δύσκολα τότε.. λογικό το βάρος.. δεν έχω κάτι να πω...]

      ..Να! Μόνο ένα ..'tomorrow is another day'.. όπως είπε και η Σκάρλετ Ο'Χάρα κλείνοντας την ταινία της..

      Οπότε! Τ'αφήνεις όλα, παίρνεις ένα μεγάλο, βαθύ μπωλ πατατάκια/τσιπς/ποπκορν, κατεβάζεις τηλέφωνα, κλείνεις κουρτίνες (για να μπεις και στο mood), βυθίζεσαι σε καναπέ μπροστά στην οθόνη και βλέπεις 'Οσα Παίρνει ο Ανεμος'!!
      Ετσι. Κι ας είναι άσχετο! Γιορτές έχουμε! Οκ;
      :)

      Τα φιλιά μου Γιάννη μου -με χαμόγελο!

      Διαγραφή
    4. Να το κάνω λες; Χμμμμ καλή ιδέα! Θα την έλεγα εξαίρετη. Ευχαριστώ κορίτσι μου.

      Διαγραφή
  2. Η αγάπη να βρίσκει ανοικτή την πόρτα της καρδιάς αυτές τις μέρες. Και παρά τα όσα το σώμα αντιστέκεται, να χορταίνεις απ’ την παρουσία και τις αγκαλιές και τα χαμόγελα, να γεύεσαι σαν το καλό κρασί το πολύ της αγάπης που γίνεται ακόμη περισσότερο.
    Τι ευλογία να προσφέρεις απ’ το περίσσευμα της ψυχής σου.
    Έτσι γράφονται οι αναμνήσεις απ’ τα μικρά θαύματα που σε κερνά η αγάπη κι εσύ πίνεις στην υγειά της ζωής.
    Χρόνια πολλά Σμαραγδούλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καινούριες αναμνήσεις γράφτηκαν πάλι σήμερα Αννίκα μου!
      Με μουσικές, τραγούδια και τσουγκρίσματα-στην-υγειά-μας γύρω από το γιορτινό τραπέζι όλοι μαζί.
      Να είσαι καλά Αννίκα μου!
      Το ίδιο εύχομαι και για εσάς!
      Πάντα με Υγεία και Αγάπη!

      Διαγραφή
  3. Αυτή η κούραση είναι ξεκούραση ψυχής γι'αυτό αξίζει τον κόπο.
    Χρόνια Πολλά Σμαραγδούλα μου!
    Με υγεία και ευτυχία να περάσετε και τις υπόλοιπες γιορτινές μέρες.
    Πολλά φιλιά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. 'Ξεκούραση ψυχής'.. μ'άρεσε αυτό..
      Ευχαριστώ για τις ευχές Μαρία μου :)
      Εύχομαι και για την δική σου οικογένεια Χαρές και μόνο όμορφες στιγμές! Πάντα με Υγεία και Αγάπη!
      Να είστε όλοι καλά :)

      Διαγραφή
  4. Όταν τα παιδιά ζούσαν μαζί μας και ψωμάκι ζύμωνα και γλυκάκια έφτιαχνα, μόνο που κρέας δεν τρώγαμε μια και η Ελληνική κουζίνα είχε και έχει τόσα και τόσα νόστιμα λαδερά και μη φαγάκια να μας προτείνει...αλλά ο καθένας γιορτάζει όπως το λέει η καρδούλα του και καλά κάνει, φτάνει να ξέρει να τιμήσει όμορφα τα Χριστούγεννα!

    Χρόνια Πολλά σε όλους μας, με υγεία και αγάπη στις καρδούλες μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Την πολλή Καλημέρα μου Άιναφετς και Χρόνια Πολλά!!

      Στην περίπτωσή μας, το ψωμάκι, το ετοίμασε το έτερον ήμισυ (στην ψωμο-μηχανή να είμαι ειλικρινής, αλλά επειδή δεν με συμβουλεύτηκε πριν την αγοράσει, έχει την πλήρη κηδεμονία της και αποκλειστική χρήση της!) :)
      Τουτ'έστιν, κάνει εκείνος όλα τα απαραίτητα (από το βγάζω-το-αλεύρι-από-το-ντουλάπι, μέχρι το έτοιμο-ας-το-κόψουμε-να-φάμε). Οπότε τα ετοίμασε όλα από βραδύς, να δουλεύει το ψωμομηχάνημα όλο το βράδυ.
      Και λόγω της μέρας, προτίμησε να κάνει Χριστόψωμο, οπότε πήρε πολλά συγχαρητήρια από τους συνδαιτημόνες :)
      (Μα αλήθεια, το πιο τρυφερό, ήταν ότι ξύπνησα με τέτοιες μυρωδιές...)
      Όσο για το μοσχαράκι-μπουργκινιόν, μη νομίζεις.. Προς κοκκινιστό έπαιξε τελικά --προσπάθησα για κάτι πιο... γκουρμέντελικατέσεν, αλλά μάλλον τα κόκκαλα της Τζούλια Τσάιλντ θα τρίζουν με τον τρόπο που προσπέρασα μερικά χιλιάδες στάδια της συγκεκριμένης συνταγής της (χιχιχι...)

      Το σημαντικό όπως λες κι εσύ: να γιορτάσουμε τα Χριστούγεννα όλοι μαζί και να περάσουμε όμορφα!

      Εύχομαι ό,τι καλύτερο με Υγεία πάντα, σε σένα και την απλωμένη οικογένειά σου!!
      Φιλούδια!

      Διαγραφή
  5. ευλογία .... καλά εγώ που σε έχω δει και από κοντά μια ευλογία είσαι να σε αγκαλιάζει συνέχεια οοοουυυυλος ο κόσμος !!
    Σε φιλώ
    Πάμε για Πρωτοχρονιά !!!
    Σημείωση .. αυτό το γουρουνοπουλάκι κάτι μου έκανε κλικ κλικ κλικ αχ !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ωωω, τι όμορφη έκπληξη από τα μέρη μας, κυρία Μάνια!
      Θα περάσω ευθύς αμέσως από το σπιτικό σου, να μάθω νέα και να κεραστώ κάνα γλυκάκι!
      (..με κάνεις και κοκκινίζω με τα λόγια σου.. ωω…)

      Οσο για το γουρουνοπουλάκι! Καημό το είχα χρόνια να πετύχω κρατσανιστή πετσούλα! Και αυτόν τον τρόπο που βρήκα του σεφ, πριν κάνα-δυο πρωτοχρονιές, πετυχαίνει κάθε φορά! Και όλοι γλείφουμε τα δάκτυλά μας!
      (Try it! Πρωτοχρονιάτικο ρεβεγιόν, η τέλεια ευκαιρία! Υπάρχει καλύτερος τρόπος να μπει η νέα χρονιά;; )

      Πολλά-πολλά-πολλάααα φιλούδια και ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!
      Εύχομαι ΥΓΕΙΑ, υγεία και μετά πάλι Υγεία! (Αγάπη έχεις μπόλικη, αλλά πάλι στην εύχομαι κι αυτήν!)
      :)

      Διαγραφή